Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnom a figyelmed arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé tegye a böngészést. A sütiket letilthatod a böngésződ beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszed meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát. Elfogadom
Termékek Menü

Fáradtság - Fáradékonyság a test vészjelzője.

2016. 05. 18. 18:07:00

Rohanó világban az emberek hajlamosak túlterhelni magukat, s teszik ezt úgy, hogy észre sem veszik. Illetve ha észreveszi az ember akkor könnyen átlépi azzal az indokkal, hogy nehéz volt a hét és ezért fáradtabb. A XXI. század általános „betegsége” a stressz, fáradtság és/vagy kimerültség, szellemileg és fizikailag egyaránt. Ne fussunk el az előbb leírtak mellett!

FáradtságMiért tört rám fáradtság?

Fáradtság érzetet több dolog is okozhat. Nem csak az, hogy túlterheltük szervezetünket munkahelyünkön (szellemileg és / vagy fizikailag), hanem az is ha keveset eszünk, vagy rendszertelenül, és ugyanilyen rendszertelenül alszunk. Mindamellett sokan dohányoznak, és kávéznak is. Illetve a stressz mérhetetlen energiákat von el a szervezettől ami által szintén a fáradtság érzete tőr elő rajtunk. Sokan nem adnak a létfontosságú vitaminbevitelre sem. Nem fogyasztunk elég gyümölcsöt, zöldséget, és lássuk be azt is – főleg magunknak – hogy a gyorséttermi ételek sem helyettesítik a rendszeres, és egészséges étkezést, viszont arra tökéletesek ezek a zsírgazdag ételek, hogy elhízáshoz vezessenek, ami szintúgy segíti a szóban forgó téma „alanyát”. A mozgás a másik problémás kérdés, rohanó világban, felgyorsult életvitelünkbe már sehogy sem fér bele a mozgás, a test ellomhul ami szintén a fáradtság elősegítője.

EgészségTermészetesen értem mindezt, de...

Igen, át lehet lépni a fentebb leírtak felett, és megannyi indokkal becsaphatjuk magunkat. Nincs időm, nincs pénzem, más dolgom lesz éppen akkor amikor... Stb stb. Ugorjunk vissza az első bekezdésre, és olvassuk el az utolsó mondatát újra. Gondolom cukorbetegségről hallottunk már, a daganatos megbetegedésekről is, tehát egyik sem új dolog. Talán ismerős, családtag is van aki a fenti betegségekben szenved. Ne álljunk be a sorba, a miatt mert becsapjuk magunk. Hogy kapcsolódik a cukorbetegséghez , daganatos megbetegedéshez a fáradtság? Vastagbélrák (a rák egyik fajtája) sok embernél „egyszerű” Polipként indul, mely az esetek 80% -ban a rendszertelen mozgástól (akár ülő munkáktól) alakulhat ki, és innen könnyen áttétes daganattá fejlődhet. A cukorbetegség fő jellemzője a felborult étrend (mindamellett, hogy a cukorbetegség hajlama örökölhető is). Sok orvos a fáradtságra panaszkodó páciensek esetében vércukorszintet is szokott mérni, ez sem véletlen! Nem összekeverendő a két fogalom. A fáradtság vészjelzőként is üzemel. Vegyük észre testünk belső jelzéseit.

Értem, de mit tehetek ellene?

A válasz igen egyszerű, viszont mindehhez rengeteg kitartás kell. Nem elég pár hétig tartani egy javító állapotot, meg kell őrizni az akaratunkat abban az egyszerű tényben, hogy változtatni szeretnénk az állapotunkon.

Tévézés helyett este, menjünk és fussunk egy-két kört az udvaron, vagy a háztömb körül, szedjünk természetes anyagokból készült vitaminokat, melyekben koncentráltan megtalálható a magnézium , vas, C, D-vitamin , így elkerülhetjük a rengeteg felesleges gyógyszert is. Csökkentsük a gyorséttermi étkezést, azaz párunkkal / barátunkkal mozi előtt ne a legközelebbi hamburgerezőbe menjünk, hanem közösen főzzünk valami finomat otthon, ami lehetőleg piacon vásárolt (tehát nem mirelit) termékekből állnak. Munkahelyünkön mielőtt felkapnánk a vizet egy-egy konfliktus helyzeten, számoljunk el 5-ig, ami persze nem mindig használ, de ha sikerül a stresszhelyzeteket 20%-al csökkenti, az akár duplán csökkentheti a fáradtság kialakulását is. Illetve étkezzünk rendszeresen. Ez utóbbi mindig sarkalatos pont, hiszen sokan több műszakos munkarendben dolgoznak, ami egyfajta „pálya-nehezítésként” funkciónál. De ne feledjük hogy a rendszeresség nem csak azt jelenti hogy például mindig délben eszünk. A szervezetünk nagyon rugalmas, és befogadókész, azaz étkezésünket könnyen beállíthatjuk akár három műszakos munkarendre is!

Tehát összegezve a fentieket!

A fáradtság kialakulhat stressztől, rendszertelen alvástól étkezéstől, elhízástól, vitaminhiánytól, kávézástól, cigarettázástól is (ezek a főbb okok). Könnyen okozhat cukorbetegséget, daganatos megbetegedéseket, és korai elhalálozást is (!). De tehetünk ellene mindazzal, hogy vitamint juttatunk testünkbe koncentráltan, eleget mozgunk, és ahogy tudjuk csökkentjük a stresszhelyzeteket, és növeljük a természetes alapanyagokból készült ételek, étkezések számát-arányát.

Az életünk nem egy videojáték, itt nincs másik élet, másik lehetőség! Csak egy van, óvatosan használjuk el energiánkat .

2016.05.18 – Hír : Alveobolt.hu (Eredeti hír)

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog fáradtság vitamin stressz